Vecka 39

Jaha nu är det bara en vecka kvar tills vår lilla baby är beräknad att anlända till oss, just nu kan jag dock säga att det känns som att h*n aldrig kommer vilja komma ut därifrån. Magen blir bara större och större, kanske är en jätte där inne vem vet haha. Det verkar vara en lurig filur som ligger där inne iaf, en som inte riktigt kan bestämma sig om h*n vill komma ut eller ej. Nu vågar man ju aldrig tro att det är dags innan vi ligger på förlossningen och barnmorskan ber en krysta. Undra när man vågar ringa Pelle om att babyn är på väg. Risken finns kanske att jag väntar så han sedan får vikariera som barnmorska på vägen till Sunderbyn =P Det skulle vara en syn haha. 

Vätska har jag också samlat på mig, det ser så kul ut när Pelle ska lyssna på bebisen och sen när han tar bort örat från magen så kan man se konturerna av hans öra på min mage. Sova får man ju inte heller göra, så jag vet då inte hur jag ska orka trycka ut honom när det väl är dags. Är konstant trött och känns som att man har tusen saker att göra å tusen som man bör göra men orken finns som inte där.

Blev tok sugen på blåbärspaj så jag ska se om jag kan få min man att åka på affären med mig och köpa lite blåbär och sånt som behövs. Vaniljsås får man heller inte glömma =P
Imorgon blir det rutinkontroll hos barnmorskan......





Kommentarer
Postat av: tina

SPÄNNANDE!!!

2008-09-09 @ 21:27:16
URL: http://tinoolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0