Föräldrarutbildning

Idag ska vi för första gången gå på föräldrar utbildning som ordnats av vår MVC, ska bli intressant å se vad det kommer innebära. Själv har jag ju läst på en del, men tror det kan blir lite små mysigt att gå dit med Per. Vi vet ju inte riktigt vad som väntar oss men det kommer säkert gå bra =)
Igår var en jobbig dag, var konstigt nog ledsen hela dagen. Som sagt tidigare så svänger humöret och känslorna hur som helst när man är gravid. Tur att jag har världens bästa MAN vid min sida =) 

Fortsättning följer........

Allt gick bra på föräldrarutbildningen, men shit vad ont jag fick i bäckenet när jag satt där, tänkte att nu kanske det är dags. Under tre timmar kom dessa smärtor 1-2 gånger så det verkade inte vara något på G utan mest troligt bara för värkar. Barnmorskan tog upp om de olika faserna som man går igenom under förlossningen, det mesta visste jag men ändå lite nytt å hon visade hur bebisen roterar i bäckenet med en docka och ett bäcken. Tror dock det var bra för Per för han e ju inte lika intresserad av att läsa på så mycket haha. Sen tog hon även upp om hur den som är med på förlossningen kan vara ett stöd för den födande kvinnan och att allt är i princip normalt, som att kräkas och bajsa ner sig =( Nästa gång ska vi öva avslappning och andning, lite övningar för just avslappning skulle hon visa så vi kan öva hemma.

Efter utbildningen var vi in på barnenshus och fick ut en låda med varuprover, innehållet var: 12 st pampers blöjor, tvättservetter, en liten söt leksak, en liten filt, en napp, maskindiskmedel och olika broschyrer. Sen kika vi in på suomi soffa, hitta ett fint sängbord som skulle passa våran säng som är rätt unik efter som att min pappa gjort den, men tyvärr så var sängbordet rätt dyrt så det får vänta.

Vi åt middag hos min mamma och sen så fixa jag håret på mig själv och mamma, känns mycket bättre nu =P
Nu blir det filmdags å sen sängen........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0